Klima og miljø
Vi i Møller Bil har som mål å påvirke det norske samfunnet i bærekraftig retning gjennom å være pådriver for elektrifisering og nye måter å dele ressurser på.
Vi er godt i gang med å redusere energibruken hos forhandlerne våre samtidig som vi investerer i fornybar energiproduksjon som solcelleanlegg. Vårt oppdrag er å holde bilen lengst mulig på veien, og en viktig del av dette er økt gjenbruk av bildeler og batterier.
Alle våre forhandlere er ISO-sertifiserte. Den anerkjente ISO 14001-miljøsertifiseringen innførte vi tidlig for å bevisstgjøre egen organisasjon på hvordan vi påvirker miljøet. Ved å redusere avfallsmengden og energiforbruket sparer vi også penger.
Relaterte artikler
I dagens situasjon med høye strømpriser og energikrise i Europa, er Møller Bil og andre bedrifter nødt til å ha et bevisst forhold til strømforbruk og hvordan de kan drive mest mulig energieffektivt.
Endelig er det nye solcelleanlegget klart hos Møller Bil i Trondheim. Daglig leder Olav Syrstad inviterte til åpningsfest 14. september for den offisielle åpningen av det nye solcelleanlegget, med både tapas og egen café-truck for ansatte.
Hos Møller Bil blir vi alltid i ekstra godt humør når solen titter frem, vi har nemlig installert solcellepaneler på flere av våre anlegg. Fremover kommer alle våre nye anlegg til å installeres med solstrøm og vi er godt i gang med å oppgradere de eksisterende anleggene.
Mot fire andre svært gode finalekandidater ble forhandleren tildelt prisen i Asker rådhus– en pris som deles ut for første gang i 2022. Kommunen trekker frem hvordan forhandleren har investert mye for å bli bærekraftig innen både miljø, klima, mennesker og økonomi. - Vi er kjempestolte over å få en slik anerkjennelse, sier daglig leder Roger Hansen.
I mange år har Møller Bil satset på en mer miljøvennlig drift og i 2017 ble arbeidet satt mer i system. Nå følger Møller Bil en internasjonal standard hvor vi er i førersetet.
Hos Møller Bil er vi opptatt av bærekraft, og er tydelig uttalt i selskapets strategi mot 2025. Vi er derfor først ut i bransjen med å signere Grønnvaskingsplakaten. Sammen med over 400 andre selskaper har vi dermed forpliktet oss til å ta et særskilt ansvar for å sette handling bak ord og unngå grønnvasking.