Møller er først ut med signering av Grønnvaskingsplakaten
Hos Møller Bil er vi opptatt av bærekraft, og er tydelig uttalt i selskapets strategi mot 2025. Vi er derfor først ut i bransjen med å signere Grønnvaskingsplakaten. Sammen med over 400 andre selskaper har vi dermed forpliktet oss til å ta et særskilt ansvar for å sette handling bak ord og unngå grønnvasking.

Hva er Grønnvaskingsplakaten?
Grønnvaskingsplakaten er en rettesnor for bærekraftsarbeid. Dette for å unngå grønnvasking, det vil si at bedrifter bruker misledende markedsføring for å fremstille seg selv eller produktet sitt som mer bærekraftig enn det faktisk er. Ved å følge grønnvaskingsplakatens retningslinjer bidrar Møller Bil til at det grønne skiftet skjer raskere.
Konsernsjefen Petter Hellman som leder konsenselskapet Møller Mobility Group sier følgende om forpliktelsen:
Vi ønsker å engasjere våre ansatte, samt sikre at tiltakene vi implementerer faktisk bidrar. Vi skal fremover ta et grundig blikk på oss selv for å sikre at vi kommuniserer bærekraft på en troverdig og god måte.
Skift glade for å få Møller Mobility Group på laget
Bjørn Kjærand Haugland, administrerende direktør i Skift – Næringslivets klimaledere legger ikke skjul på at de er fornøyde med at Møller Mobility Group har skrevet under på Grønnvaskingsplakaten:
- Møller Mobility Group har et tydelig kundeløfte om å legge til rette for at kundene kan foreta gode miljøvalg. Da er god og tillitsfull kommunikasjon helt avgjørende. Vi er glade for at Møller Mobility Group stiller seg bak prinsippene i Grønnvaskingsplakaten og vil delta i vårt felleskap og dele sin innsikt og erfaring med hele nettverket, sier Kjærand Haugland.
Sist oppdatert - 21. januar 2025Relaterte artikler

Vi gleder oss over at det er økende antall kvinnelige søkere til våre lærligprogrammer. Jentene som allerede er ute på verkstedene tar i mot sine nye, kvinnlige kollegaer med åpne armer.

Hos Møller Bil Ryen har de hatt stor fokus på hvordan de kan drive forhandler og skadeverksted mer energieffektivt. Dette har gitt gode resultater og svært store besparelser. – Det er motiverende å se at forbruket stuper, sier daglig leder Svein Morten Bergh.

- Mangfold og forskjeller bidrar til rikere diskusjoner og mer læring, sier Sara Lyngholm Odden som er salgs- og markedssjef hos Møller Bil Stavanger. Sammen med daglig leder, Jan Olav Fikstvedt, og dyktige kollegaer jobber de aktivt med å gjøre ulikhetene seg imellom til styrke.