Møller er først ut med signering av Grønnvaskingsplakaten
Hos Møller Bil er vi opptatt av bærekraft, og er tydelig uttalt i selskapets strategi mot 2025. Vi er derfor først ut i bransjen med å signere Grønnvaskingsplakaten. Sammen med over 400 andre selskaper har vi dermed forpliktet oss til å ta et særskilt ansvar for å sette handling bak ord og unngå grønnvasking.
![](https://cdn.sanity.io/images/zo3jc32j/test/78bc5b78c491fbb0fbefaabc393f077791af8a82-2500x1570.jpg?rect=0,82,2500,1406&w=3840&h=2160&q=75&fit=max&auto=format)
Hva er Grønnvaskingsplakaten?
Grønnvaskingsplakaten er en rettesnor for bærekraftsarbeid. Dette for å unngå grønnvasking, det vil si at bedrifter bruker misledende markedsføring for å fremstille seg selv eller produktet sitt som mer bærekraftig enn det faktisk er. Ved å følge grønnvaskingsplakatens retningslinjer bidrar Møller Bil til at det grønne skiftet skjer raskere.
Konsernsjefen Petter Hellman som leder konsenselskapet Møller Mobility Group sier følgende om forpliktelsen:
Vi ønsker å engasjere våre ansatte, samt sikre at tiltakene vi implementerer faktisk bidrar. Vi skal fremover ta et grundig blikk på oss selv for å sikre at vi kommuniserer bærekraft på en troverdig og god måte.
Skift glade for å få Møller Mobility Group på laget
Bjørn Kjærand Haugland, administrerende direktør i Skift – Næringslivets klimaledere legger ikke skjul på at de er fornøyde med at Møller Mobility Group har skrevet under på Grønnvaskingsplakaten:
- Møller Mobility Group har et tydelig kundeløfte om å legge til rette for at kundene kan foreta gode miljøvalg. Da er god og tillitsfull kommunikasjon helt avgjørende. Vi er glade for at Møller Mobility Group stiller seg bak prinsippene i Grønnvaskingsplakaten og vil delta i vårt felleskap og dele sin innsikt og erfaring med hele nettverket, sier Kjærand Haugland.
Sist oppdatert - 04. desember 2023Relaterte artikler
![](https://cdn.sanity.io/images/zo3jc32j/test/f7d6776bada43b4beaff25066e9a7a22bcc023ae-7008x4672.jpg?rect=1088,1027,5358,3014&w=3840&h=2160&q=75&fit=max&auto=format)
- Mangfold og forskjeller bidrar til rikere diskusjoner og mer læring, sier Sara Lyngholm Odden som er salgs- og markedssjef hos Møller Bil Stavanger. Sammen med daglig leder, Jan Olav Fikstvedt, og dyktige kollegaer jobber de aktivt med å gjøre ulikhetene seg imellom til styrke.
![](https://cdn.sanity.io/images/zo3jc32j/test/48935e5e150c2831c7c39f6db35b940b6ff81283-5832x3888.jpg?rect=0,304,5832,3281&w=3840&h=2160&q=75&fit=max&auto=format)
Vi gleder oss over at det er økende antall kvinnelige søkere til våre lærligprogrammer. Jentene som allerede er ute på verkstedene tar i mot sine nye, kvinnlige kollegaer med åpne armer.
![](https://cdn.sanity.io/images/zo3jc32j/test/8986797d6d2c3f16bfb9e86a945efb8b1364e50e-1022x605.png?rect=0,16,1022,575&w=3840&h=2160&q=75&fit=max&auto=format)
Hos Møller Bil Ryen har de hatt stor fokus på hvordan de kan drive forhandler og skadeverksted mer energieffektivt. Dette har gitt gode resultater og svært store besparelser. – Det er motiverende å se at forbruket stuper, sier daglig leder Svein Morten Bergh.