

Som eneste helnorske team deltar vi i et av motorsportens mest krevende mesterskap - med mål om å utvikle folkene våre.
Nürburgring er verdens lengste racerbilbane og er vertskap for alle løpene i det tyske langdistansemesterskapet NLS (Nürburgring Langstrecken Serie). Møller Bil har deltatt i dette mesterskapet siden 2008, men teamet har røtter helt tilbake til 90-tallet.
Med oss har vi noen av Norges beste sjåfører, Håkon Schjærin, Atle Gulbrandsen, Kenneth Østvold og Anders Lindstad. Teamet er helnorsk, både sjåfører, mekanikere og støtteapparat er fra Norge, og det er vi stolte av. Vi har vunnet mange løp de siste årene og kjemper vanligvis helt i toppen i vår klasse.
Her de fem løpene vi kjører i det tyske langdistansemesterskapet NLS på Nürburgring Nordschleife i 2025. Løpene vi kjører varer i fire timer, men det er også løp som varer i både seks og 24 timer.
På hvert løp tar vi med oss fire nye gjestemekanikere fra Møller Bil-forhandlere over hele landet som sammen med fire av teamets faste mekanikere tar hånd om bilen under løpshelgen som består av trening, kvalifisering og løp.
Flere profesjonelle team undrer seg over at vi bruker mekanikere uten motorsporterfaring, men våre resultater viser at det fungerer. Hver mekaniker har tydelige ansvarsområder, holder bilen i topp stand, løser utfordringer raskt og får verdifull erfaring med hjem til verkstedene våre.
På hvert løp tar vi med oss rundt 40 gjester. Det er først og fremst mekanikere som har fullført læretiden sin, fått fagbrev og fast jobb hos Møller Bil, men også andre ansatte som har gjort en ekstra innsats og noen av samarbeidspartnerne våre.
Det som er helt spesielt er hvordan gjestene får komme så tett på sjåførene, selve konkurransen, depoet og banen. Selv de som ikke følger så mye med på motorsport drar hjem med stjerner i øynene og en stolthet over å være en del av teamet.
Nürburgring er en legendarisk racingbane i Eifel-fjellene vest i Tyskland - som åpnet i allerede i 1927. Banen består av to deler: Nordschleife og Grand Prix-banen.
Nordschleife er kjent for å være en av verdens mest krevende baner med over 150 svinger og en høydemeterforskjell på 300 meter. Den brukes ofte som testbane for nye bilmodeller av bilprodusentene, men er også åpen for amatører som ønsker å teste bilene og ferdighetene sine på den velkjente banen.
I tillegg arrangeres enkelte løp hvor de to strekningene slås sammen med det årlige 24-timersløpet som det mest kjente. Når begge strekningene kombineres blir banen totalt 24,4 km lang.
Nürburgring har vært vert for en rekke store motorsportarrangementer som Formel 11 og har fortsatt en viktig rolle som testarena for bilindustrien - samtidig som den tiltrekker seg både profesjonelle og entusiaster fra hele verden.
Vi deltar i TCR-klassen for biler med 2-liters turbomotorer med en Audi RS 3 LMS. Den er bygget av Audi Sport i Tyskland foran 2017-sesongen. Bilen er senere oppgradert for å holde følge med konkurrentene.
Motor: 2-liter turbo
Girkasse: Sekstrinns DSG
Ytelse: 350 hk
Dreiemoment: 410 Nm
Topphastighet: 250 km/t
Vekt: 1160 kg
Totalt er det et tosifret antall klasser blant de mellom 100 og 200 bilene som stiller til start i hvert løp, og alle er ute på den 24,4 kilometer lange banen samtidig.Foto: Riseng Media
Helgens løp på Nürburgring i Tyskland ble en uforglemmelig opplevelse for alle i Møller Bils motorsportteam. På lørdag startet de bare en billengde unna verdensmesteren i Formel 1 de siste fire årene.
Møller Bil markerte starten på 2025-sesongen med en overbevisende klasseseier på legendariske Nürburgring – som eneste norske team på startstreken.
Sesongens andre løpshelg ble en berg- og dalbane for Møller Bil på Nürburgring. Tekniske utfordringer både fredag og lørdag gjorde helgen svært spennende for det eneste helnorske teamet på den legendariske banen i Tyskland.
Møller Bil er klare for noen spennende og hektiske uker på legendariske Nürburgring i Tyskland. Motorsport-teamet til Norges største bilforhandlerkjede skal delta i tre krevende løp på bare én måned. På startstreken står også en firedobbel verdensmester i Formel 1.