Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Fortsetter du å benytte dette nettstedet aksepterer du bruk av våre informasjonskapsler. Du kan endre dette i dine innstillinger for nettleseren. Les mer om informasjonskapsler.

Viktig informasjon til våre kunder

Hos alle våre forhandlere og skadesentre har vi gjennomført omfattende tiltak i møte med koronaviruset. Vi har alle et felles ansvar for å hindre spredning av smitte. Her finner du informasjon om hvordan vi forsikrer oss om at et besøk hos oss skal være så trygt som mulig.

Våre forhandlere har vanlige åpningstider, og opererer i tråd med alle retningslinjer fra myndighetene. Våre biler har hele tiden blitt utlevert til kunder, selvsagt med tiltak som reduserer kontakt og fare for spredning av smitte.

Våre fabrikker over hele Europa er i drift, og nye biler sendes til Norge fortløpende.

Som kunde kan du være helt trygg på at vi har tatt solide grep som reduserer smittefare og behovet for fysisk kontakt hos våre forhandlere. Noen av disse tiltakene er:

Vi har iverksatt økt renhold på alle våre anlegg, og desinfiserende tiltak på særlig utsatte soner (som toaletter, dørhåndtak, m.m.)

Vi rengjør berøringsflater og utstillingsbiler hyppigere og grundigere enn vanlig.

Våre ansatte bruker hansker når vi håndterer kundebiler.

Redusere smittefare 

Prøvekjøring og gjennomføring av service på biler gjennomføres med følgende tiltak, for å gjøre ditt besøk til en trygg opplevelse: Vi er ekstra grundige med renhold av våre biler og bruker hansker når vi håndterer kundebiler.

Vi desinfiserer/rengjør alle biler grundig etter hver prøvekjøring, prøvesitting og verkstedgjennomgang.

Alle som ønsker å prøvekjøre blir bedt om å fylle ut et covid-19-egenerklæringsskjema.  

Vi desinfiserer/rengjør dørhåndtak, ratt, girkule, sikkerhetsseler, skjerm og nøkler.

Våre selgere og kundebehandlere unngår å sette seg i bilen sammen med kunden, og holder behørig avstand.

Vi tilbyr digital bestilling av verkstedtjenester på mittbilhold.no, nøkkelautomat eller nøkkelinnkast, og e-signering av avtaler. Dette er tre av flere tiltak som gjør at vi kan unngå all fysisk kontakt.

Ansatte som kan være utsatt for smittefare, eller har symptomer som kan tyde på smitte, møter ikke på jobb. I tillegg har vi et strengt internt regelverk for å forhindre at smitte kan spres blant våre ansatte.

Vi har tydelig informasjon til alle besøkende på våre anlegg, som gjør det enkelt for våre gjester å følge smittevernreglene vi har utformet.  

Vi ber alle våre kunder om å ha lav terskel for å utsette besøk på våre anlegg ved dårlig form, eller mistanke om smittefare. Vi er selvsagt fleksible med endring av tidspunkter for serviceavtaler, utleveringer og annet.

Vi er tilgjengelige på telefon, sms og epost, slik at kommunikasjonen med oss kan opprettholdes nesten som vanlig for de som ikke har anledning til å besøke oss.

Du er hjertelig velkommen på besøk hos oss, og kan altså være helt trygg på at vi tar ansvar for å redusere smittefare i våre anlegg.

Holder avstand

Her er noen av de tingene kundene våre lurer på for tiden:

Hva gjør dere for å forhindre spredning av smitte på anleggene deres?

Vi har iverksatt en rekke tiltak, i tråd med retningslinjene fra norske myndigheter. Som gjest hos våre bilforhandlere får du god informasjon og oppfølging, og du kan være trygg på at vi har solide rutiner for å hindre spredning av smitte. All aktivitet hos oss er tilpasset strenge retningslinjer, hvor desinfisering, renhold og avstandsregler er eksempler på noen av tiltakene som gjør ditt besøk så trygt som mulig.  

Jeg har bestilt bil, påvirker covid-19-situasjonen utleveringen av min bil?

Ta kontakt med oss, så sjekker vi status for din bilbestilling. Vi tilrettelegger utleveringen av biler til kunder og er fleksible for å løse situasjoner med hjemmekarantene eller annet som gjør det praktisk vanskelig å gjennomføre som først planlagt.

Jeg har bestilt time på verksted – men har ikke mulighet til å møte som avtalt. Hva gjør jeg?

Ring oss eller send en epost, så følger vi deg opp med forslag til hvordan vi løser dette så fleksibelt og greit som mulig.

Ikke nøl med å ta kontakt med oss om du lurer på noe.