
Teamsjef Espen Wiik, som til daglig er direktør for servicemarked, skade og eiendom i Møller Bil, har mye å glede seg over etter helgens løp.
Helgens løp på Nürburgring går inn i historieboken for Møller Bil. Motorsport-teamets to sjåfører har aldri tidligere kjørt raskere rundt den 24 kilometer lange banen i Tyskland.
- Vi har virkelig pushet grensene denne helgen. Våre sjåfører Kenneth Østvold og Anders Lindstad klokket begge inn rundetider som det luktet svidd av og satte personlig rekorder, forteller teamsjef Espen Wiik entusiastisk etter sesongens fjerde løp i det tyske langdistansemesterskapet.
Teamsjef Espen Wiik, som til daglig er direktør for servicemarked, skade og eiendom i Møller Bil, har mye å glede seg over etter helgens løp.
I teamets forrige løp handlet mye om den regjerende Formel 1-verdensmester Max Verstappen som kjempet med Møller Bil på åpningsrunden. I helgens løp var Verstappen tilbake, men denne gangen i toppklassen – som han til slutt vant.
Likevel fikk teamet hard konkurranse fra en annen tidligere Formel 1-sjåfør, Tiago Monteiro, som stilte i samme klasse, med en nyere bil. Kvalifiseringen ble svært tett, men Møller Bil sikret likevel den raskeste rundetiden - tre sekunder foran teamet med Formel 1-veteranen.
Langs banen og i depot fulgte en stor og spent gjeng med fra Møller Bils forhandlere. I tillegg til teamets faste mekanikere bidro seks gjestemekanikere fra bilforhandlerkjedens forhandlere med å holde teamets Audi RS 3 LMS i topp stand gjennom hele helgen.
Helgens gjestemekanikere leverte en strålende innsats. Avbildet er Jørgen Grøtterød (Møller Bil Skadesenter Vestfold), Remi Østvik Lauritzen (Møller Bil Skadesenter Kokstad), Łukasz Trawczynski (Møller Bil Ganddal), Mathias Dale (Møller Bil Forus), Admir Hatic (Møller Bil Hamar) og Alexander Dahl-Nilsen (Møller Bil Skadesenter Alnabru).
Det var Kenneth Østvold som startet firetimersløpet. Han holdt seg unna trøbbel og satte raske rundetider, men likevel den argeste konkurrenten kjørte forbi og økte gradvis avstanden.
Etter en drøy time var det depotstopp og Anders Lindstad tok over førersetet. Han fortsatte i høyt tempo runde etter runde. En påkjøring bakfra kunne ha endt dagen, men skaden var så liten at farten ikke ble påvirket. Østvold avsluttet løpet og kjørte til slutt inn til andreplass i klassen.
Over 100 team stilte til start i helgens løp som samlet ekstra mange tilskuere - mye takket være Max Verstappens deltagelse i toppklassen.
Kenneth Østvold (avbildet) har mye å smile av etter helgens løp. Både han og makker Anders Lindstad satte personlig bestetider rundt banen.
Over 100 team stilte til start i helgens løp som samlet ekstra mange tilskuere - mye takket være Max Verstappens deltagelse i toppklassen.
Kenneth Østvold (avbildet) har mye å smile av etter helgens løp. Både han og makker Anders Lindstad satte personlig bestetider rundt banen.
- Denne helgen har vi både utfordret og blitt utfordret. Selv om vi ikke vant leverte vi glimrende kjøring, strategi og depotstopp. Vi liker å vinne, men også hard konkurranse, forteller Wiik som gleder seg til sesongavslutningen om to uker.
Da stiller teamet fulle av motivasjon og revansjelyst, og klare for å avslutte sesongen på toppen seierspallen hvor teamet har stått to ganger tidligere denne sesongen.
Nesten 50 gjester fra Møller Bil og samarbeidspartnere fikk oppleve helgens løp på Nürburgring på nært hold – nøyaktig hundre år etter at grunnsteinen for banen ble lagt ned.
Møller Bil er klare for noen spennende og hektiske uker på legendariske Nürburgring i Tyskland. Motorsport-teamet til Norges største bilforhandlerkjede skal delta i tre krevende løp på bare én måned. På startstreken står også en firedobbel verdensmester i Formel 1.
Sesongens andre løpshelg ble en berg- og dalbane for Møller Bil på Nürburgring. Tekniske utfordringer både fredag og lørdag gjorde helgen svært spennende for det eneste helnorske teamet på den legendariske banen i Tyskland.
Møller Bil markerte starten på 2025-sesongen med en overbevisende klasseseier på legendariske Nürburgring – som eneste norske team på startstreken.