Audi e-tron GT & Audi RS e-tron GT

Fullblods elektrisk sportsbil

Et råskinn på norske veibaner.
Bestill prøvekjøring.

Pris fra kr 913.800*

Valg av modell og ekstrautstyr kan påvirke bilens pris og rekkevidde. Kontakt din forhandler for bestilling.

Nøkkelpunkter på Audi e-tron GT / Audi RS e-tron GT

  • Helelektrisk.

  • Rekkevidde WLTP (blandet kjøring): Inntil 483 km** / 465 km**

  • quattro firehjulsdrift.

  • Hestekrefter: 476 (530 i boost-modus) / 598 (646 i boost-modus).

  • Elektrisk ytelse: 350 kW (390 i boost-modus) / 440 kW (475 i boost-modus).

  • 0-100 km/t: 4,5 sek (4,1 sek i boost) / 3,6 sek (3,3 sek i boost).

  • Toppfart: 245 km/t / 250 km/t.

  • Netto batterikapasitet: 83,7 kWt (ladeeffekt inntil 270 kW).

  • Dreiemoment: 630 Nm / 830 Nm.

  • Lad batteriet fra 5 til 80% på ca. 22,5 minutter.

  • Bagasjeromsvolum: 405 liter + 81 liter under panseret.

  • Mulighet for takstativ med last inntil 75 kg (kun på panorama glasstak).

  • Tre ISOFIX-barnesetefester.

Førerhuset til RS e-tron GT med røde og sorte detaljer.

Utstyrsmodeller

Du får den sportslige elbilen i to utgaver; Audi e-tron GT og toppmodellen Audi RS e-tron GT. Toppmodellen kan by på enda bedre ytelser og mer utstyr.

Audi e-tron GT kommer i tre utstyrsmodeller, og selv grunnmodellen kan presentere en lang liste.

Audi e-tron GT quattro

Alt standardutstyr.
Standardutstyr er blant annet:

  • 19" 5-segment Aero i sort glanset
  • LED hovedlys og baklys
  • Panorama glasstak
  • Setetrekk i skinn/kunstskinn
  • Elektriske sportsseter med 8-veis justering
  • Setevarme foran
  • 3-eket multifunksjonssportsratt med flat bunn
  • Demperregulering
  • Audi active lane assist
  • Audi pre sense front
  • Audi drive select
  • Trafikkskilt gjenkjenning
  • Audi virtual cockpit
  • MMI navigasjon Plus med MMI touch
  • Audi sound system
  • Audi smart phone interface
  • Elektrisk åpner og lukker av bakluke
  • Komfortnøkkel
  • Automatisk avblendbart innvendig speil
  • Lys- og regnsensor
  • Dekktrykkskontroll med aktive sensorer
  • Mode 3 ladekabel for offentlige AC-ladestolper
  • Akustikk frontrute
  • Cruise control
  • Komfort førklimatisering
  • Dekor grafittgrå fin lakk
  • Innvendig taktrekk i sort
  • Delt og nedfellbar bakseterygg 40:20:40
  • 4 + 1 seter
  • Varmepumpe
  • Varmeseter foran
  • Ladesystem e-tron Compact
  • 400V Boost konverter

Audi e-tron GT quattro Plus

Alt standardutstyr.
+  Matrix LED, assistentpakke tur, ryggekamera, flerfarget ambientebelysning, oppvarmet 3-eket multifunksjonssportsratt med flat bunn, komfortnøkkel med alarm, adaptiv kjøreassistent med nødstoppassistent og avblendbare innklappbare utvendige speil.

Audi e-tron GT quattro Pro

Alt standardutstyr og alt utstyr på plus-modellen.
+ Omgivelseskamera med parkeringsassistent, Bang & Olufsen høyttalersystem, Head-Up display, Audi phone box, adaptiv luftfjæring og varmeseter bak.

Audi RS e-tron GT

Inkludert alt standardutstyr.
+ Adaptiv luftfjæring, platinagrå 20” 5-dobbeleiket-offset design, avblendbare innklappbare speil med memory, utvendige sorte speilhus, matrix-LED hovedlys, sort utvendig optikk, sportsseter plus med 14-veis elektrisk justering med minne, seter i skinn/microfiber dinamica, innvendig dekor i palladium sølv effektlakk, 3-eket og oppvarmet multifunksjonssportsratt med flat bunn, elektrisk høyde- og lengderegulering av rattstammen, belyste innstigningslister med aluminiums dekor foran og bak, Bang & Qlufsen soundsystem, e-tron sportsound, regulert differensialbrems på bakaksel og carbid bremser med sorte kalippere.

Jeg vil prøvekjøre Audi (RS) e-tron GT

Ved å sende inn skjemaet godtar du våre retningslinjer for personvern. Les mer her.
 

Et råskinn på norske veier

Denne bilen er lekker, og du vil ikke kjøre ubemerket i en Audi e-tron GT på norske veier. Firedørskupéen er en elektrisk gran turismo - bredt og lavt karosseri og lang akselavstand (2898 mm). De dype sportssetene, adaptiv luftfjæring med tre kammer (standard på GT Pro og RS) og et dynamisk dempesystem, gir deg en komfortabel landeveisracer som er passe stiv i svingene og mykere i kupert terreng.

Selv om det er en fullblods sportsbil, har bilen flere bruksområder. Til hverdags får du fint med deg 4 passasjerer, også hvis noen av disse skulle trenge barneseter i trygge ISOFIX-fester. samtidig skal det nevnes at det er en 4+1 seter, noe som betyr at de ytterste plassene vil være de mest komfortable for voksne personer å sitte i.

Bagasjen kan fordeles mellom 405 liter i bagasjerommet og 81 liter under panseret foran. Er dere kun to i bilen kan baksetene legges ned i forholdet 40:20:40.

Bagasjeluken til en Audi e-tron GT som står åpen, slik at man ser bagasjerommet.

Lad raskt og effektivt

Selv om høy fart gir redusert batterikapasitet, er Audi e-tron GT heldigvis en fryd å lade opp. Batteriet på 800 volt muliggjør en ladehastighet på hele 270 kW! Du kan derfor lade batteriet fra 5 til 80% på under 23 minutter. Er du i en skikkelig tidsknipe, trenger du ca. 5 minutter på å øke rekkevidden med 100 km under lading.

Ved hjemmelading kan du som standard lade med vekselstrøm (AC) på inntil 11 kW. Fullading på 11 kW/16A (400V, 3-fas) tar ca. 9 timer. Men du har også mulighet til å øke ladehastigheten hjemme til 22 kW. Det gjøres med ekstrautstyret e-tron ladesystem Connect, kombinert med ombordladeren på inntil 22 kW (AC).

Trenger du ladeboks?

Bestill prøvekjøring.

Audi e-tron GT sett fra siden er koblet til lader og en kvinne i hvit kjole står ved siden av.

Andre biler:

Vi tar forbehold om eventuelle feil, endringer og avvik.
* Priseksempel inkl. frakt og leveringsomkostninger levert Oslo. Strømforbruk ved blandet kjøring fra 19,9 kWh/100 km. CO2-utslipp ved blandet kjøring 0 g/km. Forbruk og utslipp kan endre seg ved valg av ekstrautstyr. 
** Faktisk rekkevidde avhenger av kjørestil, hastighet, bruk av komfort- og tilleggsforbrukere, utetemperatur, antall passasjerer, bagasje, felgstørrelse, tilhengervekt og topografi. Den laveste verdien omfatter også kjøring med moderat hastighet på motorvei og kjøring ved lave utetemperaturer om vinteren.